A szombati események (ez a múlt heti, azaz a 10.13. szombatra vonatkozik)

Szombat reggel vidáman keltem fel. Még az sem vette el a kedvem, hogy a szokottnál is korábban kellett kelnem. Elérkezett a hónapok óta várt pillanat, a műkörmös megnyitó!

Maga a megnyitó nem tartott túl sokáig. Kaptunk két könyvet, órarendet, némi plusz tananyagot és papírt, illetve fehér pólót. Nagy bánatomra a kezdőcsomagot csak a gyakorlati órák előtt fogjuk megkapni. Na igen, gyakorlat…  A legelső gyakorlatnak mondható óra november 24-én lesz. Végül is, csak kibírom, ha már idáig kibírtam :D Na meg, lehet nem írtam eddig, de elég közel áll a szívemhez a biológia, és az elméleti órák felét anatómia és bőrgyógyászat fogja kitölteni. Még annyit az órarendről, hogy február 2-án fogok végezni és 6-án lesz a vizsgám :)

Ezen a legelső szombaton rögtön tanultunk is délután 3-ig. Vállalkozásismeret volt. Egy nagyon rendes nő tartotta az órát. Érthetően el is magyarázta a dolgokat és mire észbe kaptunk, már 6 tételt át is vettünk. Megtanultunk például, hogy mik a feltételei egy szépségszalon üzemeltetésének, és hogy megy az áfa fizetés. Persze ennél sokkal többet is vettünk, de talán ezek voltak a leglényegesebbek. Jah és két hét múlva szintén vállalkozásismeret lesz, és vizsga az eddig tanultakból…

Amit még fontosnak tartok, az a csoport megemlítése. Úgy néz ki, hogy idáig 13 csoporttársam van. Mikor bementem a terembe, arra számítottam, hogy többségében 20 év körüli cicababák fognak bent ülni. Ehhez képest kicsit váratlanul ért, hogy teljesen más típusú emberekkel leszek együtt. Persze nem bánom, bár én nagyon szeretek festeni/rajzolni és a fenekemen is meg tudok ülni órákig, na meg nagyon érdekel a műkörmözés is, mégsem vagyok egy túl csajos lány. A műkörmöt is csak csinálni szeretem, de hordani nem. Szóval meg volt egyik részről egy kellemes csalódás, másik részről viszont… hogy is fogalmazzam meg… enyhe negatívumként érzem, hogy a csoporttársaim döntő többsége olyan korú, mint anyukám. Persze ezzel nem azt akarom kifejezni, hogy lenézném őket, sőt, tisztelem, ha valaki ennyi idősen nyitott a változásra, hanem arról van szó, hogy kicsit nehezebb az önfeledt kommunikáció a 20-30 évvel idősebbekkel mint a korombeliekkel.

Szóval 7-en vannak akik verik a 40-es határt (persze lehet egy-kettőt csak picit öregebbnek nézek, de egy részük már az 50-hez közelít). Volt közöttük, aki kissé lestrapált kinézetű volt és utolsó mentsvárként a műkörmözéssel akar kitörni a munkanélküliségből. 

A fiatalabb korosztály is vegyes. Van aki az ismerőseinek csinált már műkörmöt és csak papírt szeretne, van aki külföldről jött vissza, mert rájött hogy szimpla érettségivel nem viszi túl sokra. Van két lány, akik nem terveznek komolyabban a műkörmözéssel, csak a hírek beléjük tömték, hogy inkább szakmát tanuljanak minthogy főiskolára menjenek (no comment). És vagyok én, aki miután végignéztünk 60 oldalnyi képet szünetben különböző bőr-és körömbetegségekről, még képes volt enni utána. :D

Már nagyon várom az eheti szombatot is. Anatómia és ortopédia lesz a következő órákon. :)

Szerző: Bibiána  2012.10.19. 13:44 Szólj hozzá!

Címkék: tanfolyam

A bejegyzés trackback címe:

https://kormosleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr964858077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása